החוקים הבסיסיים לעליה במסת השריר

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

על מנת להבהיר את הפשטות בנושא פיתוח הגוף אנו מביאים מספר חוקים בסיסיים כדי להיות מפתח גוף מוצלח ומרים משקולות מתמידן.

רוב האנשים חושבים כי המוטיבציה הינה התכונה החשובה ביותר , אך חוץ ממוטיבציה יש מספר דברים נוספים שיש לשים עליהם דגש בעת פיתוח בגוף.

1.דבק במטרה לטווח הקצר ולטווח הארוך.

2.תוכנית שגרתית ומסודרת לאמן את כל הגוף בלי יוצא מן הכלל.

3.יצירת מחויבת מצידך להיצמד לשגרת החיים הספורטיבית.

4.לקחת את האימונים ברצינות ולעבוד לפי הספר.

5.יש לשלב תוכנית אימונים עם תוכנית תזונה נכונה ומותאמת למצב הגופני שלך.

6.קביעת מטרות לשם השגת התוצאה.

חשוב כי מהשלב הראשוני ישנה הרגשה של ניצחון ודחף פנימי עז להשגת המטרה.

יש להיכנס לתוך האימון עם אנרגיה טובה, ולהיזהר שלא להעמיס על עצמך יותר מדי וליפול קורבן לשחיקה נפשית וגופנית. התכנון שלך להראות חזק וחטוב הרבה יותר מהיום תוך חודש אינו ריאלי וכמו כן עלול לגרום לך לאבד את העניין באימונים ובכלל בשל אי השגת המטרה.

יש לבצע סדר באימון להחליט כמה פעמים בשבוע לבצע אימון משקולות וכמה זמן ימשך כל אימון.

האימון חייב להיות מסודר לפי קבוצות שרירים בדרך כלל זה מהשריר הגדול (בתחילת האימון) כגון גב ,רגליים או חזה ובסוף לשריר הקטן ביותר (בסוף האימון) זרוע קידמית,יד אחורית כתפיים וכ"ו..

לכמות הסטים ומספר החזרות ישנה חשיבות מעל לכל , כמו כן יש להתאים את מספר הסטים והחזרות לאופי האימון ולמטרת המתאמן. למשל לבניית כוח מתפרץ יש לבצע מספר חזרות נמוך מאוד בין 2-4 חזרות במשקל עצים מאוד ולהיפרטרופיה (עלייה במסת שריר) יש לבצע בין 5-10 חזרות במשקל גבוה. (יש לציין שהנתונים הללו הם נתונים ממוצעים וכי יש להיוועץ עם מדריך כושר מוסמך לשם בניית תוכנית אימונים מתאימה עבורכם).

היום , בעידן האינטרנט ישנם מספר רב של תוכניות אימונים וסוגי אימונים המפורסמים באתרים שונים. אך חשוב לזכור שהאימון שמתאים עבור כותב המאמר לא חייב להתאמן לכם , כל תוכנית אימון אינדיבידואלית למתאמן.

תוכנית אימונים מסודרת היא א-ב להשגת מטרות לשם פיתוח הגוף.

מחויבות כלפי עצמך מחויבת היא הבטחה אישית שלך כלפי עצמך בלבד – מילה של כבוד לשם הגשמת התכונית שלך וכמובן שאיפה למקום שאליו אתה רוצה להגיע.המרכיבים החשובים באופן טבעי של מחויבות הן עקביות, התמדה ונחישות.

יש לציין כי כל אימון מושפע מאירועי היום שעברת, מצב רוח,שנת הלילה,רמות אנרגיה ורמת המתחים שוררים בהם.

למד להרים משקולות בצורה חלקה, להקריב קילוגרמים רבים ולהשתמש בהם בחכמה כדי לקבל עליה במסת השריר ברמה האופטימלית והטובה ביותר עבורך.