מהם הסודות לאימון טוב יותר

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin


קבלה ושמירה על כושר יכול להיות אתגר לכולנו. עבור רבים מאיתנו, זה קשה מאוד לעזוב את עבודות הבית והמשפחה ולהתחיל להתאמן. אז מה הסוד של אנשים שהצליחו לעשות פעילות גופנית כדרך חיים? כדי לברר זאת, בדקו עם מספר מומחים בתחום והחלטנו לתת לך את מגוון הטיפים המובילים.

1.להיות עקבי ומחושב

פעילות ספורטיבית חייבת להיות לאורך זמן אך אינה חייבת להיות עצימה ברובה.

יש אנשים החושבים כי ככול שירמו יותר משקל או שירוצו מהר יותר כך יראו שיפורים מהירים יותר , זאת טעות גמורה על מנת לראות שיפור בריא ויעיל יש לבצע פעילות מתונה לאורך זמן.

2.שגרת פעילות גופנית אפקטיבית ואופטימאלית.

למשל  אימון כוח אפילו של 20 דקות ביום פעמיים בשבוע יעזור לאזן את הגוף.
מרווח ריאלי בן אימון לאימון – יש לציין כי בן כל פעילות יש לבצע הפסקות מתונות של הליכה איטית,הרמת משקל נמוך יותר וזאת על מנת לתת לגוף להתאושש בן סט לסט.

3.קביעת יעדים.

כל בכל דבר בחיים יש לקבוע יעד שהוא ריאלי להגשמת החלום , ובעל תקופה מסויימת לראות כיצד אנו מתקרבים ליעד , במידה ואנו רואים שאנו קרבים ליעד יש לבצע בדיקה חוזרת של היעדים ולשנותם לפי הקצב התקדמות.

4.ליצור גיוון.

על מנת שתוכלו להתמיד בפעילות ספורטיבית יש לצור גוון של אימונים שונים וזאת על מנת לתת לגוף "לטעום" מכל מיני פעילויות והכי חשוב לא לשעמם את עצמכם בפעילות סדרתית ומונוטונית.

5.חברה תומכת.

החלטתם שאתם מתחילים לעסוק בפעילות ספורטיבית? כל הכבוד! שלב חשוב בהחלטתכם הוא למצוא אדם קרוב אליכם (משפחה או חבר) שייצמד אליכם לאורך הדרך וכמובן לאימונים.

הוכח כי אנשים המתאמנים בזוגות או אנשים שסביבם יש משפחה תומכת מתמידים הרבה יותר בפעילות גופנית.

6.לקרוא וללמוד.

היום קיימים מספר רב של מקורות ידע נרחבים כגון אתרי אינטרנט וספרים שונים.

מומלץ לקרוא וללמוד כיצד ניתן להגיע לתוצאות אופטימאליות בזמן קצוב, יש לציין כי חשוב שהמעקב יהיה צמוד למדריך מוסמך.

7.שעון הגוף.

לפני פעילות ספורטיבית יש להרגיש כיצד הגוף מגיב בשעות היום. יש מספר אנשים שאימון בבוקר יותר אפקטיבי מאשר האימון בערב וכך להפך.

8.קבלת השראה.

ישנם מספר אתרי אינטרנט של אנשים שעסקו בפעילות ספורטיבית לאורך זמן וראו שינוי אמיתי וייחודי בגופם. אנשים הללו אוהבים לפרסם תמונות של "לפני ואחרי"  ולספר את סיפורי חייהם האמיתיים. ישנם גם מספר תוכניות טלוויזיה שמראות כיצד ניתן להתמיד לאורך זמן כגון : "לרדת בגדול" ועוד…

9.להתאים את תוכנית האימונים לשגרת חייך.

אדם שעובד רוב היום במשרד יתאים את תוכנית האימונים לפי שיגרת היום שלו , לדוגמא אדם שעובד רוב הזמן על המחשב יכול לבצע תרגילים ומתיחות תוך כדי ישיבה או שכיבה על הרצפה.

10.סבלנות.

חשוב לציין כי כל שינוי גופני שנראה לעין כרוך בזמן מסויים , יש להיות סובלניים לגבי השינויים ולנסות להחזיק מעמד כמה שאפשר. סבלנות נחוצה מאוד להתמדה בפעילות גופנית.