כיצד בוחרים את ההליכון המתאים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

לפי רכישת מסלול ריצה יש לבדוק האם המסלול ריצה תואם את בקשותיך וצרכיך.

כמאמן אישי שואלים אותי הרבה איזה סוג של הליכון לקנות? מה יש לדעת במדויק על תכונות המסלול ריצה ועל מה צריך לשים דגש. 

השאלה הראשונה שאני שואל את הלקוח מה המטרה שלו. במידה והמטרה שלו זה להיות מסוגל לעשות הליכה מתונה למשל 1.5 קילומטר בקצב הליכה שמעלה את קצב הלב באופן הדרגתי ומתון או להתאמן חזק על ריצת מרתון לאורך זמן , בכל אחת מהסיבות סוג ההליכון המבוקש יהיה שונה

השאלה השנייה שאני שואל מהו התקציב לצורך ההשקעה בהליכון ביתי? הצבת תקציב לקניית הליכון הינו חשוב מאוד לשם התאמת המוצר ליכולות הלקוח. וכמובן מטרתנו העיקרית היא ליהנות ממחיר המתאים לכיסנו ולקבל מוצר שווה את כספו.יש לזכור שחלק מהחברות נותנות אחריות מורחבת על חלקי ההליכון וחלק לא.



אז איך מתחילים?

ראשית מה גודל המקום שיש לכם בבית לשם שימוש בהליכון , יש לשים לב כי מרווח זהו נושא חשוב ורגיש בשימוש במסלול ריצה בבית.

האם אנו מחפשים מכשיר מתקפל?נוח לניוד ממקום למקום?מכשיר כבד יותר?בעל רמת בלימה טובה יותר?

יש לשים לב כי אדם השוקל למעלה מ100 ק"ג צריך למצוא הליכון שיתאים בצורה מדויקת למשקל גוף שלו ושמערכת הבלימה תהייה איכותית ביותר על מנת לשמור על מפרקי הברך ואזור האגן.

לבנאדם מבוגר יש להתאים מסלול ריצה עם ידיות נוחות לאחיזה במידה והוא יאבד שיווי משקל יהיה לו ישר איפה להיאחז.

עוד תכונה שקיימת ברוב מסלולי הריצה זהו הכפתור בטיחות. הכפתור מחובר לחולצה או לבגד המתאמן ובמידה ומתאמן מועד ונופל מהמכשיר , מתבצעת עצירה מוחלטת של מסלול הריצה ומונעת גרימת נזק. 

בהליכונים יש לשנות את שיפוע המסלול כדי לשמור על קצב הלב ברמה שנקבעה לך מראש. במידה והורדתם את המהירות מעט השתדלו לעלות את השיפוע על מנת לשמור על קצב לב סדיר ומתון.

עוד אלמנט חשוב ברכישת הליכון זיהו רוחב הרצועה , אנשים רחבים יותר או אנשים שמטרתם בעיקר לרוץ על גבי המכשיר אני ממליץ להם לקחת רצועה רחבה יותר לנוחות מרבית. רוב ההליכונים רוחב הרצועה ריצה נע בן 48-55 ס"מ.

יש לשים לב כי הבקבוק מים נמצא במרחק נגיעה ולא מסכן את המתאמן בעת הליכה או ריצה מהירה.

רוב המסלולי ריצה מגיעים עם מספר תוכניות מובנות  המתאימות את קצב ההליכה ואת השיפוע בהתאם לצרכי המתאמן.


 המכשיר שלך חייב להיות בעל יכולת שיפוע. שימו לב –  תוכלו לשרוף יותר קלוריות כאשר אתה נמצא בשיפוע, אפילו רק אחוזים בודדים של שיפוע ישנו את שריפת אחוזי השומן.

לכל ההליכונים כל יש טווחי מהירות שונים. מומלץ לחפש אחד שהולך עד 12 קמ"ש. אדם ממוצע לא צריך הליכון במהירות יותר גבוה מזה. הסיבה היחידה לרכישת מסלול ריצה שמהירותו מעל ל12 קמ"ש זה לאנשים העוסקים בספורט מקצועי ,כוח מתפרץ ,ריצה מהירה למרחקים ועוד.


ישנם מסלולי ריצה בעלי 3 כוחות סוס  , המסלולים הללו בדרך מקצועיים ביותר ומתאימים לעבודה רצופה במשך היום ולאנשים השוקלים למעלה מ120 ק"ג. רוב האנשים לא שמים לב מהו כוח סוס של המנוע. במנוע ממוצע כוחות הסוס עומדים על 1.5-2.5 .

במידה ויש ילדים קטנים בבית , ישנם מגוון של מסלולי ריצה בעלי מנגנון אבטחה מיוחד היושב על הרצועה ומונע מילדים להכניס ידיים לאזור הרצועה.

לפני כל אימון יש להיוועץ עם רופא ולהציב מטרות מדויקות לאופי באימון