מהו פיתוח גוף ועליית במסת שריר

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

פיתוח גוף הוא תהליך של היפרטרופיה שרירית באמצעות שילוב של אימון כוח(משקולות) צריכת קלוריות מספקת לבניית שריר ועוד… מי שעוסק בפעילות זו מכונה מפתח גוף.

כספורט, שנקרא פיתוח גוף תחרותי, מפתחי הגוף צריכים להציג את הנתונים הפיזיים שלהם בפני פאנל של שופטים, אשר מטרת השופטים להקצות נקודות על בסיס המראה האסתטי שלהם. השרירים מתגלים באמצעות שילוב של אובדן שומנים (ירידה באחוזי שומן) שיזוף רגיל או באמצעות קרמים מיוחדים), אשר מטרת השיזוף בשילוב התאורה המיוחדת להפוך את קבוצת השרירים ברורה יותר.

פיתוח גוף הוא תהליך של הפרזה בכמות האימונים ובתזונה היומיומית,

בתחרות לפיתוח גוף טבעי ,מפתחי הגוף נבדקים באופן שגרתי שאינם משתמשים בחומרים לא חוקיים במידה ומישהו נתפס משתמש בחומרים הללו היא נזרק מהתחרות ונפסל להתחרות בעתיד. את הבדיקות בנוגע לחומרים השונים ניתן לבצע באמצעות דגימות שתן, אך במקרים רבים זול יותר הפוליגרף (מכונת אמת) המתבצע במקום התחרות.

 מה נחשב חומר "לא חוקי", במובן זה אסור על ידי גופים רגולטורים, נע בין הפדרציות טבעיים, ולא בהכרח כוללים חומרים רק כי הם חומרים לא חוקיים לפי חוקי השיפוט הרלוונטי. סטרואידים אנאבוליים, תרופות משתנות אסורים בדרך כלל בארגונים טבעיים. ארגוני פיתוח גוף טבעיים כוללים NANBF NPA.

מפתחי גוף טבעיים טוענים כי השיטה שלהם הוא ממוקד יותר על התחרות ועל אורח חיים בריא יותר מאשר צורות אחרות של פיתוח גוף.

בשנת 1970, הנשים החלו לקחת חלק בתחרויות פיתוח גוף, ונהיה פופולארי מאוד עם זמן.

יותר מאי פעם נשים מתאמנות עם משקולות למטרות התרגיל עם רצון הגוף לעלייה במסת השריר. נשים רבות חוששות כי הרמת משקולות יגרום להן להראות מגושמות יותר ומאמינים כי אימון משקולות הוא רק לגברים. עם זאת לאימוני כוח לנשים יש יתרונות רבים , כולל העמסה מוגברת על העצם למניעת איבוד מסת העצם, כמו גם הגברת כוח שריר מוגבר ואיזון הטונוס השרירי. בשנים האחרונות, בתחומים הקשורים של כושר תחרות דמות צברו פופולאריות, לספק אלטרנטיבה לנשים שבוחרות לא לפתח את מסת השריר ההכרחי בפיתוח גוף אלא להישאר חטובות ומעוצבות לקראת התחרות ובכלל.