אבקת חלבון, איזו הכי מתאימה לך

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

היום קיימות בשוק כמות אדירה של אבקות חלבון.לרוב אנו נשאלים כיצד נדע איזה אבקת חלבון מתאימה יותר עבור הצריכים הגופניים שלי?

על מנת לעשות את נושא האבקות חלבון פשוט יותר אנו ניתן לכם מעט מידע מדוייק בנוגע לבחירת אבקת החלבון עבורכם.

ישנם תערובות חלבונים שונות ומגוונות, הכוללות חלבון משני מקורות שונים ואף יותר. אבקות חלבון שונות נבדלות בפונקציונאליות שלהם ובאיכותם וכמובן ליצרן שלהם.

החלבון הכי טוב בשבילך לא חייב להיות החלבון הטוב יותר עבור חברך. הסוגים הנפוצים יותר של אבקת חלבון אחרי חלבון המי גבינה, הם : קזאין, ביצים וחלבון סויה. יש לציין כי גם מי גבינה וקזאין מקורם בחלב.

מי גבינה הוא חלבון שקל יותר לעכל במהירות גבוה יותר , החלבון מורכב ממספר חומצות אמינו מסועפות בצורת שרשרת, רוב האנשים מרגישים שזה החלבון הטוב ביותר לשימוש לפני או אחרי אימון או בשעות הבוקר המוקדמות.

קזאין הוא אחד החלבונים שמתעכלים לאט מאוד ולכן אנשים רבים משתמשים בו כי הוא החלבון הטוב ביותר לשימוש לפני השינה כדי למנוע את פירוק השריר במהלך הלילה.

רוב אבקות חלבון המצויות היום בשוק מורכבות מתערובת של מי גבינה וקזאין.

חלבון ביצה הוא בינוני עד מהיר לעיכול והוא אחד אבקות חלבון הטובות ביותר עבור אנשים עם אי סבילות ללקטז או אלרגנים לחלב.

מחלבון סויה לרוב יש להמנע. למרות שחלבון סויה מכיל את כל חומצות האמינו החיוניות, והוא נחשב חלבון שלם, פרופיל חומצות האמינו של סויה מגיעות ממקורות חלבון אחרים ובנוסף סויה הוא אחד הגידולים המרוססים ביותר בחומרי הדברה.

חלבון סויה ימשיך לשמש כאבקות חלבון רבות מכיוון שהוא אחד המקורות הזולים ביותר של חלבון. תערובות חלבונים הם מגוונים מאוד, וניתן להשתמש בהם כמעט בכל שעות היום.החיסרון העיקרי של רכישת תערובת חלבוני סויה הוא שאתה בדרך כלל לא יודע עד כמה כמות החלבון שאתה מקבל.

תערובת חלבון עשויה להיות אבקת החלבון הטובה ביותר עבור מישהו שזקוק לכל התוספת במוצר אחד זמין ומהיר. לרוב האנשים הטעם והמרקם חשוב עוד יותר אפילו מעבר לפונקציונאליות.הטעם יהיה תלוי מאוד על היצרן של החלבון.

באופן כללי חלבון הביצה נוטה להיות קצת פחות טעים מחלבון מי גבינה.

חלבון מי גבינה הוא החלבון הטוב ביותר ,מתערבב בקלות ובמהירות יתר וכמובן מגיע בטעמים שונים ומיוחדים.

חלבון קזאין מתערבב היטב בשייקר, אבל קשה לערבב אותו על ידי ערבוב בכף מכיוון שהחלבון נהפך למין ג'ל. חלבון קזאין מרגיש כתמיסה והמרקם שלו פחות נעים כאשר הוא מתערבב עם מים.

המסקנה היא שבסופו של דבר, אין אבקת החלבון שטובה ביותר עבור כולם יחד. רוב הסיכויים מתאמנים רבים יוכלו להפיק תועלת טובה ומהירה ע"י סוגים שונים של אבקות חלבון וכמו כן יתכן כי יצטרכו לנסות מספר סוגים של אבקת חלבון לפני שימצאו את האבקה המתאימה ביותר עבורם.