מהם תוספי תזונה ולמי הם מתאימים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

תוספי תזונה,מולטי ויטמין לנשים ועוד….

אז למה בעצם אנו צריכים אותם?

רוב האנשים צורכים מולטי ויטמין איכותי המסייע לבריאות ותזונה נכונה. מולטי ויטמין זה יבטיח פונקציות אופטימליות בגוף, המביא לנפש טובה יותר והרגשה גופנית כאחד. עם זאת, פעמים רבות כדאי להוסיף לכל אדם מודאג תוספי בריאות תזונתיים ספציפיים שיתאימו לצרכיו וירגיעו אותו. לדוגמה, אנשים הנמצאים בסיכון למחלת לב עשויים למצוא ויטמינים שיעזרו להם להדוף את המצב. כמו אלצהיימר ניתן להימנע באופן חיובי באמצעות צריכה של הוויטמינים C ו-E.

מולטי ויטמין טוב יספק את רוב ואפילו את כל המינון היומי המומלץ ​​של הוויטמינים והחומרים המזינים השונים החיוניים לתחזוקת הגוף. ויטמינים רבים גובשו במיוחד כדי לענות על הצרכים של קבוצות מסוימות של אנשים כגון נשים בהריון, אנשים מעל גיל 50 וילדים מתבגרים.

יש מספר מסקנות על הדרך הטובה ביותר לקחת תוספי תזונה בריאות תזונתיות. יש אנשים שתומכים במולטי ויטמין בצורת משקה, בטענת שהגוף סופג את החומרים המזינים טובים יותר, אחרים מאמינים בטבליות האיכות הטובה היא לקחת עם אוכל. הראיות הן אינן חד משמעיות לאף טיעון, למרות שאם טבליות נלקחות זה שווה לבדוק את ציפוי הטבליה כחלק ממותג זול יותר העשויים מסוכר או ציפוי גליצרין שלא יתפרקו מספיק מהר בגוף. במקרים מסוימים טבליות מולטי ויטמין כבר ידועות לעבוד במעיים תקינים. בדיקה פשוטה היא להשאיר את אחת הגלולות בכוס מים: זה צריך להתחיל להתמוסס בתוך 60 דקות.

בדרך כלל גוף צריך כ13 ויטמינים בסיסיים כדי לתפקד במיטבו. את הוויטמינים שאנו זקוקים לביצועים האופטימליים הם ויטמיני A, B, C, D, E, K, B12 וויטמיני B-קומפלקס.

רוב הוויטמינים שאנו זקוקים נמצאים במזון שאנו אוכלים, אך לא לכולם יש תזונה עשירה בחומרים המזינים הנכונים וחלק גדול מהמזון שאנו צורכים זהו מזון מעובד ולא בריא. ירידה בכמות הוויטמינים והמינרלים בגוף שלנו יכולה להוביל למחלות שונות חלקן רציניות יותר וחלקן פחות.

זוני הסיבה העיקרית שאנשים רבים כל כך פונים לתוספי בריאות תזונתיות. באמצעות השימוש שלהם בתוספי המזון הם מונעים מחלות הנגרמות עקב מחסור בויטמינים ומינרלים.

 בואו ונסקור יותר מקרוב מהם היתרונות בתוסף מזון ובויטמינים נוספים.

קבוצה מסוימת של אנשים בסיכון למחסור בוויטמינים הן נשים בהריון. תוספת מולטי ויטמין טובה מומלצת לעתים קרובות על ידי אנשי מקצוע רפואיים במיוחד בחודשים הראשונים של ההריון. הסיבה ברורה: לא רק שהאם עוברת שינויים גופניים קיצוניים אלא היא גם מספקת חומרים מזינים לעובר על מנת שיגדל ויתחזק. זה חשוב לוודא שהתינוק יקבל את כל הויטמינים החושבים לו וכך ימנע את הבעיות הקשורות לתזונה לקויה כאשר יולד. טיפול טוב עכשיו יבטיח פחות בעיות בעתיד. תוספי המזון בעלי ערכים תזונתיים טובים יותר ולעתים קרובות משמשים גם כדי להתמודד עם חוסר מסוים של ויטמינים ומינרלים בזמן ההריון: ברזל הוא דרישה משותפת לדוגמה.

ההיריון הוא לא השינוי היחיד שדורש תשומת לב מיוחדת לרמות התזונה. את ההשפעות השליליות של ילדות, התבגרות, זיהום אוויר, עישון, אלכוהול, וכל הזדקנות יכולות למעט עם השימוש הנכון בתוסף תזונה טבעי מתאים.

חיים מודרניים דורשים לעתים קרובות את הצורך בתוספים תזונתיים ובריאותיים לצד חומרים מזינים שהם יכולים לספק. מתח זוהי תכונה שלנו שאנו גוררים אותה לתקופה ממושכת.רבים מאיתנו מנהלים אורך חיים לחוץ למדי עד כדי כך שקשה לדאוג לצרכים התזונתיים שלנו. ארוחות שאנו מחמיצים במשך היום אנו צורכים חטיפים לא בריאים או ארוחות מהירות שפוגעות בתזונה שלנו וגורמת להשמנת יתר.

זה ברור שקשה יותר לשמור על תזונה נכונה מחוץ לבית ובעבודה ולכן תוסף תזונה טבעי באיכות טובה יוכל למנוע סיבוכים בעתיד הקרוב והרחוק יותר ואכן עשוי לספק הרבה יותר ויטמינים לטווח הארוך ואנרגיה חיונית לגוף. צריכת וויטמינים ונוגדי חמצון מוקדמת יכולה למנוע סרטן ומחלות לב, כמו גם באופן כללי גורמת לחיזוק מערכת החיסונית.
לקיחת פרוביוטיקה צמחית לנשים או ברזל עדין לנשים בהחלט יכול לעזור לכם לשמור על אורך חיים בריא תוך שילוב של פעילות גופנית מתונה

לפעמים זה קשה להבדיל בין תקופה של לקיחת מולטי ויטמין לבין לא , ההשפעה אינה מיידית. אנשים רבים מעדכנים כי לאחר לקיחה של מולטי ויטמין לתקופה ממושכת  והפסיקו הם מרגישים חלשים יותר ופגיעים יותר למחלות ויראליות כגון התקררות או צינון. לעומת זאת יש אנשים שמתחילים להרגיש את ההשפעות המיטיבות של הויטמינים תוך זמן קצר לאחר נטילת התוסף.

קחו ויטמין E למשל. זה הוא נוגד חמצון מסיס בשומן ולכן הוא פועל כדי להילחם ברדיקלים חופשיים מזיקים הקיימים בגוף וזה גם עוזר ליצור עור בריא באמצעות ההשפעה החיובית שלו על קרומי התאים השונים, כלי דם אדומים ובמחזור הדם. ויטמין E גם עוזר לעבודה אופטימאלית של הלב, מערכת העצבים ושרירים, בעיקר דרך העבודה שלו על היכולות של החמצן הקיים בדם.

ויטמין C היא גם נוגד חמצון. עם יתרונות רבים. יש לו השפעות עיקריות על ריפוי פצעים, מבנה עצמות, שיניים, נימים וייצור של חלבוני קולגן חיוניים. ויטמין זה חיוני גם לשמירה על מערכת חיסונית חזקה ומשפר את ספיגת הברזל.

גוף האדם הוא מאוד יעיל כאשר אנו שומרים עליו בצורה נכונה ושאנו מספקים לו את כל הוויטמינים הדרושים לתחזוקתו של הגוף.

מאמר זה הינו מידע בלבד , אין להשתמש במאמר זה כייעוץ רפואי.לפני תחילת לקיחת מולטי ויטמין או תוסף אחר מומלץ להיוועץ עם הרופא המטפל