מה אוכלים בזמן מגפת הקורונה

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

למגיפת הקורונה החלה להתיישב בכל העולם, כולם נמצאים בבתים מסביב למקרר מה שגורם לנו ולכם לעלות במשקל ולהרגיש לא טוב עם עצמכם, עם הסביבה וכמובן עם המראה שלכם.

כולם מתעסקים בנושא היגיינה האישית ולא במזון שהם צורכים במהלך היום ובלילות בזמן הצפייה בחדשות. 

הייעוץ לגבי יעילות שטיפת הידיים וחיטוי אישי הגיע מוקדם אם זאת אנשים רבים פלשו לחנויות וקנו ללא היכר קופסאות גדולות ברחבי הארץ. בין הקניות ניתן לראות מזון בשימורים (שלרוב אינו בריא ומלא בחומרים משמרים) חומרי חיטוי ידיים, במגבוני חיטוי, כפפות ומסכות חד פעמיות וכמובן נייר טואלט.. למה נייר טואלט? את זה גם אנחנו שואלים.

מאז שההצהרה של משרד הבריאות וראש הממשלה, ההבנה כיצד להתנהל בחיי היומיום הסתבכה רק יותר. אירועים שבוטלו, סגירת בתי ספר ומשרדים, ובקשתם של גורמים בבריאות הציבור להימנע ממגע עם אחרים החלו לשנות את חיי היומיום, בארץ ובעולם. 

שמירה על עצמך בעת הזמנה של מזון באמצעות משלוחים וחנויות מכולת שרוב האנשים מסתמכים עליהם היא משימה הכרחית שלא ניתן להשלים אותה בקלות תוך הימנעות המגע עם אנשים אחרים.

 כך תשמרו על הדיאטה במהלך הקורונה – מאמר מעניין מאוד באתר של העיתון.

אוכל טרי ומלא ברכיבים תזונתיים בריאים. 

סוגי המזון השונים והצריכה המשולבת חייבת להיות בראש מעיונתיהם של האוכלוסייה בעת מגיפה עולמית כמו הקורונה. שאנשים באופן אידיאלי צריכים לאכול כשהבריאות שלהם מונחת על כף המאזניים, המצב היום לא נראה טוב כלכך.

לא לכולם יש מקום אחסון למגוון רחב של מזון או כסף למלא אותו (במיוחד שבעת כתיבת מאמר זה בארץ ישראל ישנם 24% אבטלה), וכמובן שיש אנשים שפשוט לא יכולים לבשל לעצמם. אם אינך אדם שמחזיק מזווה מצויד, אתה עלול להיות בבעיה. האם זה בטוח להזמין משלוח, גם לך וגם לשליח שמביא לך את אוכל? האם זה בטוח ללכת לחנות מכולת שעלולה להיות מלאת אנשים מבוהלים וכמובן חולים? איך אתה תומך בעסקים שבסביבתך תוך כדי התרחקות חברתית? איך מפחיתים את הנטל הרב על מערכת הבריאות?

איזה מזון אוכלים בזמן מגפת הקורונה

בתקופת הקורונה מומלץ לאכול כמה שיותר ירקות, פירות, סיבים תזונתיים עלים ירוקים ועוד… שילוב מנצח של מגוון רחב של פירות או ירקות יכול לשפר את מערכת החיסון שלהם ולהעניק להם חוסן (ככל שניתן) מהרגשת עייפות, חולשה, תשישות ועוד. זכרו המזון הוא חלק בלתי נפרד מאורך החיים שלכם והוא הדלק שמניע את הגוף שלכם גם בתקופה קשה זו.

 
הזמנת מזון בתקופת הקורונה.

כשמדובר בהזמנה של מזון בתקופת הקורונה, לא סביר שהאוכל עצמו מהווה סכנה רבה, לפי אפידמיולוג מאוניברסיטת ארה"ב. גם אם האדם שמכין את זה חולה סביר להניח שמזון מבושל לא יהא דאגה. למרות זאת אחת הטענות הגדולות שאם בנאדם אכן יתעטש לכיוון הסלט או הלחם יש יש סיכון כלשהו להידבק.

 

הסכנה בביצוע משלוח מזון ממסעדה קרובה באמצעות שליח עד הבית

הסכנה בקרבה בעת המסירה תלויה באופן המסירה עצמה. עבור מקבל המזון, הסיכון הוא נמוך יחסית, מכיוון שהנגיף מתפשט בעיקר כאשר מישהו משתעל, מתעטש או אפילו נושם פנימה את האוויר של האדם הנמצא בקרבה כלשהי לאחרים. כמו תמיד, שטפו את הידיים לפני שאתם אוכלים. (אם אתם מודאגים למשלוחים אחרים כמו למשל הזמנות למשלוח בדואר או קניות דרך באינטרנט, סביר להניח שהם יכולים להעביר את הנגיף, אך עדיין עליכם לשטוף ידיים לאחר פתיחתם).

השליחים עצמם נוטים להיחשף הרבה יותר מכיוון שהם פוגשים המון אנשים ברמה היומית.  כי ניתן להפחית את הסיכון עבור שני הצדדים אם המקבלים מבקשים להשאיר אוכל מחוץ לדלת.

בסין, שם החלה התפרצות הנגיף לפני כמה חודשים, נהגי מסירות רבים לבשו חליפות מגן ומסכות ונשאו חומר ניקוי ידיים בזמן העבודה.